viernes, 1 de abril de 2011

GIGANTOR / EL HOMBRE DE ACERO

Since I started doing the Astroboy video covers, for USA, I started a friendly relation with Fred Ladd, filmmaker and the person responsible for Manga being known out of the US. He owns the character rights for Gigantor and other Japanese Characters. Early in this 21st. century, Fred had the idea of making an American version of Gigantor, so he asked me to do some sketches for this could-be Gigantor. I don't have all I made, but I'll show you some. At the end, he did this Gigantor on comic book and published it on Ben Dunn's Antartic Press. It was published as the original and classic Gigantor character design, which I thought was a good decision, because I'm not fond of doing American version of Japanese characters. As was the case with Speed Racer, whose new style left many blanks, we all wanted to see the Match Five as it is, and not the new blue model that had no feeling at all.


Desde que comencé con Astroboy para las portadas de videocassettes, para Estados Unidos, comecé una relación muy amigable con Fred Ladd, cineasta y el causante de que el Manga fuera conocido en Estados Unidos. El posee los derechos de Gigantor y de otros personajes japoneses y a principios de este siglo XXI , Fred tenía la idea de hacer a gigantor más al estilo Norteamericano, por lo que me encargo realizar algunos bocetos de un posible nuevo Gigantor, no tengo todos los que hice pero les muestro algunos. Al final sacó el cómic de Gigantor con la editorial Antartic Press de Ben Dun y publicaron el cómic con el gigantor clásico, que a mi en lo personal me pareció muy bien esta decisión ya que el norteamericanizar personajes japoneses no me agrada mucho. Como en el caso de Speed Racer que la verdad, el nuevo estilo dejó mucho que desear, todo mundo queríamos ver al Match 5 como es y no el nuevo modelo azul que no tenía feeling.




No hay comentarios.: